خانه

M.G.M

یوبوت (U-BOOT)

وافل (waffle slab)

عرشه فولادی

خدمات

اخبار

مقالات

پروژه ها

دانلود

سوالات متداول

نمایندگی ها

گالری

تماس با ما

اجرا

083-38395269    شنبه تا پنج شنبه ۸صبح تا ۶ بعداز ظهر

تماس با ما

«اولین و تنها دارنده تأییدیه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در غرب کشور»

کلیات نصب

  • قالب بندی‌های پشتیبان و شرایط میدانی باید مورد بررسی قرار گیرند تا از سازگاری آن‌ها با تلرانس‌های نصب و سایر شرایط تاثیرگذار بر عملکرد این بخش اطمینان حاصل شود.
  •  پانل‌های عرشه باید تنها پس از آن که بتن 75% از استحکام طرح مورد نظر را بدست آورد بر روی سازه باربر بتنی نصب شوند.
  •  در صورت نیاز شمع‌های موقتی پیش از جایگذاری پانل‌های عرشه نصب خواهند شد. این شمع‌های موقتی باید به گونه‌ای طراحی شوند که از توان لازم برای مقاومت در برابر حداقل بار یکنواخت 50   kPبرخوردار باشند و با شرایط بارگذاری مندرج در آیین نامه SDI نیز سازگاری داشته باشند. پیش از آغاز نصب عرشه باید از قرارگیری صحیح شمع‌ها اطمینان حاصل شود. شمع‌ها باید مطابق با مقررات ساختمانی ACI برای بتن مسلح طراحی و نصب شوند. به علاوه، این شمع‌ها باید تا زمانی در محل تعیین شده قرار داده شوند که بتوانند 75% از استحکام طرح را تامین کنند. حداقل زمان قرارگیری شمع‌ها در سایت هفت (7) روز خواهد بود.
  • پانل‌های عرشه باید بر روی تکیه گاه‌های ساختمانی قرار گیرند و قسمت انتهایی آن‌ها نیز در یک امتداد قرار گیرد. به علاوه پانل‌ها باید بلافاصله پس از جایگذاری به تکیه گاه‌ها متصل شوند تا بدین ترتیب یک سکوی عملیاتی ایمن فراهم شود. تمام صفحات عرشه باید از باربری کافی و اتصال‌های لازم با تمام تکیه گاه‌ها برخوردار باشند تا بدین ترتیب از لغزش آن‌ها در جریان عملیات ساخت و ساز جلوگیری شود. قسمت‌های انتهایی عرشه که بر روی تکیه گاه‌ها قرار می‌گیرند نیز باید حداقل از تکیه گاه‌های انتهایی 1-1/2 اینچ (38 mm) برخوردار باشند. نقاطی از عرشه که در معرض ترافیک سنگین یا مداوم، بارهای متمرکز، بارهای ضربه‌ای، بارهای ناشی از چرخ خودروها، و ... قرار می‌گیرند باید به کمک چوب فرش (تخته بندی) یا سایر روش‌های تائید شده محافظت شوند تا بدین ترتیب از بارهای اضافی یا صدمات احتمالی جلوگیری شود.
  • نقاط انتهایی ضخیم: نقاط انتهایی عرشه باید بر روی تکیه گاه‌ها کوبیده شوند.
  •  ایجاد هم پوشانی در نقاط انتهایی عرشه‌های فولادی دشوار خواهد بود، زیرا دیرک‌های برشی (برجستگی‌های جان تیر) یا شکل پروفیل می‌توانند از انطباق فلزات محکم جلوگیری کنند. فاصله میان صفحات هم پوشان می‌تواند استفاده از ضمائم جوشی را مشکل‌تر کند. در نقاط انتهایی ضخیم نیز وجود شکاف‌های حداکثر 1 اینچی (25 mm) بلا مانع است.
  • واحدهای عرشه و قطعات جانبی آن باید در اطراف سوراخ‌های از پیش تعیین شده و سایر قطعات داخل یا مجاور عرشه برش داده شده و به دقت تنظیم شوند.

خانه

M.G.M

یوبوت (U-BOOT)

وافل (waffle slab)

عرشه فولادی

خدمات

اخبار

مقالات

پروژه ها

دانلود

سوالات متداول

نمایندگی ها

گالری

تماس با ما